Darmowa dostawa jest lubianym i popularnym zabiegiem marketingowym. Natomiast czasy, kiedy hasło dostawa gratis wzbudzało ogromne zainteresowanie, minęły. Czy nadal ten rodzaj bonusu dla klienta może zwiększyć Twoją sprzedaż i podnieść zyski?
Jak pokazuje raport Gemius “E-commerce Polska 2020” – “Darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów online, jest ona też oczekiwaną opcją wraz ze wzrostem wartości zamówienia dostawy”.
Darmowa dostawa – czy to dobre narzędzie marketingowe?
Darmowa dostawa może być nadal skutecznym narzędziem marketingowym, jeśli zostanie dobrze przemyślana i odpowiednio zastosowana. Konsumenci coraz częściej oczekują wysyłki gratis, szczególnie gdy wartość zamówienia przekracza określoną kwotę. Z tego powodu warto traktować darmową dostawę jako element strategii sprzedażowej, który może zwiększyć konwersję oraz lojalność klientów.
Jednocześnie należy pamiętać, że darmowa wysyłka to koszt po stronie sprzedawcy. Dlatego warto łączyć ją z promocjami czasowymi, programami lojalnościowymi lub określonymi formami dostawy, by była opłacalna.
Darmowa dostawa w e-sklepie
Cena rynkowa w e-commerce jest niewątpliwie jednym z czynników, który wpływa na decyzję zakupową konsumenta. Jak pokazują rozmaite raporty, darmowa dostawa również przesądza o dokonaniu transakcji.
Darmowa dostawa kusi klientów i pomaga skutecznie zwiększać wartość ich koszyka zakupowego. Dodatkowo gratisowa wysyłka jest elementem, który może spowodować, że dany kontrahent wróci na kolejne zakupy lub poleci Twój sklep swoim znajomym. Jak mądrze pokierować darmową dostawą na swoim e-sklepie?
- Wprowadź darmową dostawę od określonej kwoty
Darmowa dostawa jest mile widziana przez internautów, natomiast dla Ciebie wiąże się z kosztami. W takiej sytuacji, aby sprzedaż była opłacalna, oferuj gratis w postaci wysyłki od pewnej wartości koszyka zakupowego. Dzięki temu zabiegowi zarobisz na transakcji, a klient będzie wiedział, że oszczędził i zmobilizujesz go do złożenia zamówienia na wyższą kwotę, niż planował.
- Nagradzaj lojalnych klientów gratisową wysyłką
Jeżeli darmowa wysyłka nie jest standardem w Twoim biznesie, proponuj ją jedynie dla stałych klientów. Dzięki temu docenisz konsumentów, którzy do Ciebie wracają. Kolejnym pomysłem może być opcja darmowej dostawy po zapisaniu się do newslettera lub po polubieniu profilu Twojego sklepu w social mediach.
- Organizuj akcje specjalne z darmową dostawą
W Twoim asortymencie znajduje się towar, który chcesz szybko sprzedać? Darmowa dostawa to świetna okazja, aby zwiększyć ilość zamówień, więc ją wykorzystaj.
- Oferuj gratisową dostawę, ale w racjonalnych (dla Ciebie) kosztach
Darmowa wysyłka może dotyczyć jedynie określonej przez Ciebie formy (np. tylko przy odbiorze w paczkomacie). Najtańszy wariant wysyłki nie obciąży Cię zbytnio, a Twojemu klientowi da poczucie oszczędności.
- Wykreuj swoją markę na luksusową
Chcesz być postrzegany jako prestiżowy sklep? Jeżeli sprzedajesz towar luksusowy, darmowa dostawa powinna być zawsze wliczona w cenę produktu. Dzięki temu umocnisz swoją pozycję w oczach klienta premium i odniesiesz korzyść wizerunkową.
Darmowa dostawa na Allegro
Allegro było pierwszym w Polsce portalem, który umożliwił kupującym posiadanie pakietu na darmową dostawę. Opcja Allegro Smart zadebiutowała w 2018 roku i zdobyła uznanie rzeszy allegrowiczów.
Prowadząc biznes, nie możesz zapominać, że darmowa dostawa Allegro jest jedną z najchętniej wyszukiwanych opcji podczas zakupów. Aby dodać do swoich ofert znaczek Allegro Smart, wystarczy:
Źródło: Allegro dla sprzedających
Natomiast warto zauważyć, że Allegro darmowa wysyłka jest dostępna dla kupującego od pewnej kwoty. Przestrzegamy przed ustawianiem cen produktu tuż poniżej wymaganej wartości (np. 39.99). Taki zabieg nie tylko nie przysporzy sympatii kupujących, ale może zadziałać odwrotnie, gdyż będą szukali oferty odrobinę droższej, ale z darmową dostawą.
Reasumując, darmowa dostawa Allegro znakomicie wpływa na zwiększenie sprzedaży. Pozwala oferować kupującym gratisową wysyłkę oraz zwrot, co staje się już powoli standardem na pomarańczowym portalu. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, koniecznie ustaw Allegro Smart na swoim koncie. Postaw też na monitoring cen Allegro, by nigdy nie pozostać w tyle za konkurencją.
Darmowa dostawa na Ceneo
Zasadą działania portalu jest możliwość porównania cen konkretnego produktów, wśród wielu sprzedających, co ułatwia też monitoring cen Ceneo. Niewątpliwie na Ceneo darmowa dostawa jest dla klientów mocnym bodźcem w procesie zakupu.
Program Zaufanych Opinii Ceneo.pl wykonał badanie na ponad 3 mln ankietowanych, Jego wyniki jasno pokazują, że kluczowymi czynnikami dla podjęcia decyzji zakupowej są:
- bezpieczeństwo,
- szybka wysyłka,
- dostępność produktów znanych marek,
- darmowa dostawa.
Na Ceneo kupujący może zobaczyć, który sprzedawca oferuje mu darmową dostawę. Co więcej, przyglądając się liście, można łatwo zauważyć, że większość sklepów oferuje gratisową dostawę.
Dlatego sprzedając produkty w cenach niewiele niższych niż konkurencja, ale z płatną dostawą nie przekonasz do siebie kupujących. Wystawiając ofertę na Ceneo, musisz mądrze planować nie tylko politykę cenową swojej marki, ale również sposoby i koszt dostawy. Sprzedając na Ceneo, darmowa dostawa może być bardzo opłacalna w dłuższj perspektywie.
Darmowa dostawa na Amazon
Darmowa dostawa Amazon to istotny element polityki tej platformy – wielu użytkowników Prime korzysta z bezpłatnej wysyłki jako podstawowego kryterium wyboru ofert. Co więcej, kupujący coraz częściej oczekują darmowej dostawy nawet bez posiadania subskrypcji Amazon Prime. Dlatego sprzedawcy, którzy chcą zwiększyć sprzedaż na tej platformie, powinni uznać, że darmowa dostawa Amazon to standard, a nie bonus.
Decydując się na wejście na Amazon, warto pamiętać, że konkurencja cenowa jest bardzo silna. Jeśli oferujesz darmową dostawę, ale Twoje ceny są znacząco wyższe niż u konkurentów, klient najprawdopodobniej wybierze inną ofertę. Dlatego kluczowe znaczenie ma monitoring cen Amazon, który pozwoli kontrolować ceny konkurencji i jednocześnie tak zarządzać polityką dostaw, by oferta była atrakcyjna, a biznes nadal rentowny.
Darmowa dostawa na Empik
W przypadku Empik Marketplace również obserwujemy trend promowania darmowej wysyłki jako przewagi konkurencyjnej. W ramach programu Empik Premium konsumenci zyskują dostęp do bezpłatnej dostawy na wybrane produkty i oferty partnerów, co zwiększa ich motywację do zakupu. Dla sprzedawców oznacza to potrzebę dopasowania się do oczekiwań rynku.
Jeśli chcesz zwiększyć swoją widoczność na platformie Empik, darmowa dostawa może być doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów. Pamiętaj jednak, że podobnie jak w przypadku innych marketplace’ów, liczy się również cena. Klient porówna Twoją ofertę z konkurencyjną, więc warto korzystać z narzędzi takich jak monitoring cen Empik, które pomogą Ci zoptymalizować ceny i reagować na ruchy innych sprzedających.
Darmowa dostawa – czy warto oferować wysyłkę gratis?
Wiele badań wskazuje na to, że darmowa dostawa nadal kusi klientów. Stała się niejako standardem, a brak takiej opcji podczas składania zamówienia może skutecznie odstraszyć konsumenta.
Stosowanie darmowej wysyłki jest świetnym zabiegiem marketingowym, natomiast należy pamiętać, że w sieci klient przede wszystkim poszukuje niskiej ceny. Jeżeli będziesz oferował darmową wysyłkę, ale znacznie zawyżysz ceny względem konkurencji, nie możesz liczyć na zwiększenie sprzedaży.
LivePrice to narzędzie, które pomoże Ci w sprytny sposób zarządzać cenami. System pozwala na monitoring cen konkurencji względem ruchów innych sprzedających i Twoich wytycznych. Koniecznie wypróbuj narzędzie przez 14 dni za darmo.
Udostępnij